سبک زندگی قسمت پنجم

راهنمای آسان و مشاوره دریافت خودروی اجاره ای

اگر به خودرو نیاز دارید اما ندارید، ممکن است به فکر تهیه یک خودروی قرضی از نمایندگی باشید. این می تواند گزینه مناسبی باشد، اما درک فرآیند و آنچه باید انتظار داشت مهم است.

  1. امتیاز اعتباری خود را بررسی کنید: قبل از اینکه به دنبال خودروی قرضی بگردید، ایده خوبی است که امتیاز اعتبار خود را بررسی کنید. این به شما ایده می دهد که چه نرخ بهره ای را می توانید واجد شرایط کنید و چه گزینه هایی دارید.
  2. تحقیق نمایندگی ها: به دنبال نمایندگی ها در منطقه خود بگردید و شهرت آنها را به صورت آنلاین بررسی کنید. نظرات و نظرات مشتریان دیگر را بررسی کنید تا از کیفیت خدماتی که می توانید انتظار داشته باشید، ایده بگیرید.
  3. بودجه خود را بشناسید: تعیین کنید که چقدر می توانید برای خرید یک ماشین امانتی هزینه کنید. درآمد، هزینه و هر تعهد مالی دیگری که ممکن است داشته باشید را در نظر بگیرید.
  4. ماشین مناسب را انتخاب کنید: به نوع ماشینی که نیاز دارید فکر کنید. آیا به یک سدان، SUV یا کامیون نیاز دارید؟ آیا به خودرویی با ویژگی خاصی مانند سانروف یا گرمکن صندلی نیاز دارید؟
  5. سابقه خودرو را بررسی کنید: قبل از اینکه با خودروی قرضی موافقت کنید، حتما سابقه خودرو را بررسی کنید. به دنبال هر گونه تصادف یا آسیبی باشید که ممکن است خودرو در گذشته متحمل شده باشد.
  6. تست رانندگی ماشین: ماشین را برای تست رانندگی ببرید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است. به نحوه کارکرد آن، بهره وری سوخت و هر ویژگی دیگری که برای شما مهم است توجه کنید.
  7. مذاکره در مورد شرایط: هنگامی که ماشین مناسب را پیدا کردید، زمان مذاکره در مورد شرایط وام است. برای مذاکره در مورد نرخ بهره، پیش پرداخت و سایر کارمزدها آماده باشید.
  8. بررسی قرارداد: قبل از امضای قرارداد، مطمئن شوید که آن را به دقت بررسی کنید. به دنبال هر گونه هزینه‌های باریک یا مخفی باشید که ممکن است شامل شود.
  9. در مورد مشوق ها بپرسید: برخی از نمایندگی ها ممکن است مشوق ها یا تخفیف هایی را برای انواع خاصی از مشتریان ارائه دهند. در مورد مشوق های موجود بپرسید تا ببینید آیا واجد شرایط هستید یا خیر.
  10. مدت وام را در نظر بگیرید: به مدت زمانی که به وام نیاز دارید فکر کنید. وام طولانی‌تر ممکن است به معنای پرداخت‌های ماهانه کمتر باشد، اما همچنین می‌تواند به معنای پرداخت سود بیشتر در طول زمان باشد.
  11. محدودیت مسافت پیموده شده را بررسی کنید: برخی از خودروهای قرضی ممکن است دارای محدودیت مسافت پیموده شوند. مطمئن شوید که حد مسافت پیموده شده و جریمه های بیش از آن را درک کرده اید.
  12. در مورد بیمه بپرسید: دریابید که آیا نمایندگی گزینه های بیمه ای را برای خودروهای قرضی ارائه می دهد یا خیر. اگر نه، ممکن است لازم باشد بیمه را جداگانه خریداری کنید.
  13. بررسی گارانتی: مطمئن شوید که خودرو دارای گارانتی است. اگر نه، ممکن است بخواهید جای دیگری را جستجو کنید.
  14. مرور سوابق تعمیر و نگهداری: درخواست مشاهده سوابق تعمیر و نگهداری خودرو. این به شما ایده ای درباره تاریخچه خودرو و هرگونه مشکل احتمالی می دهد.
  15. بررسی هرگونه فراخوانی: از وب‌سایت اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) برای بررسی هرگونه فراخوانی در خودرو استفاده کنید.
  16. بازرسی مکانیک دریافت کنید: اگر خودتان مکانیک نیستید، قبل از موافقت با وام، مکانیک را برای بازرسی خودرو استخدام کنید.
  17. آماده رفتن باشید: اگر با شرایط وام یا خود ماشین راحت نیستید، آماده باشید که دور شوید. ممکن است گزینه های دیگری در دسترس باشد.
  18. یک ماشین دست دوم را در نظر بگیرید: اگر بودجه کمی دارید، به دنبال ماشین دست دوم باشید. ممکن است بتوانید قیمت مناسبی برای خودروی دست دومی پیدا کنید که هنوز عمر زیادی در آن باقی مانده است.
  19. به دنبال هزینه‌های پنهان بگردید: برخی از نمایندگی‌ها ممکن است هزینه‌های پنهانی مانند هزینه اسناد یا هزینه پیش‌پرداخت را دریافت کنند. قبل از امضای قرارداد حتماً در مورد هزینه های اضافی سؤال کنید.
  20. مذاکره در مورد نرخ بهره: اگر امتیاز اعتباری خوبی دارید، ممکن است بتوانید با نرخ بهره کمتری مذاکره کنید.
  21. همه چیز را به صورت کتبی دریافت کنید: مطمئن شوید که تمام شرایط وام به صورت کتبی است. این به محافظت از شما در صورت بروز هرگونه اختلاف یا سوء تفاهم کمک می کند.
  22. قرارداد را با دقت بررسی کنید: قبل از امضای قرارداد، آن را به دقت بررسی کنید. مطمئن شوید که همه شرایط و ضوابط را درک کرده اید.

منابع :‌

  1. “راهنمای کامل خرید خودرو” توسط کمیسیون تجارت فدرال (FTC)
  2. “نحوه مذاکره برای بهترین معامله در مورد وام خودرو” توسط NerdWallet
  3. “چک لیست وام خودرو: هر آنچه که باید قبل از امضا بدانید” توسط Bankrate

با پیروی از این نکات و انجام تحقیقات خود، می توانید مطمئن شوید که بهترین معامله ممکن را در مورد خودروی امانت دار از یک نمایندگی دریافت می کنید. به یاد داشته باشید که صبور باشید، تحقیقات خود را انجام دهید و اگر معامله برای شما مناسب نیست از کناره گیری نترسید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا